جملات ناب از اهلبیت ، علما و شهدا

ناب ترین و معتبرترین جملات از اهلبیت ، علما و شهدا
مشخصات بلاگ
جملات ناب از اهلبیت ، علما و شهدا

فقط روزی چند پست عالی از جملات اهلبیت؛ علما و شهدا بخوانید؛ تفکر کنید و آرامش معنوی پیدا کنید.

بایگانی
سه شنبه, ۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۱۶ ب.ظ

ای کاش من مرثیه خوان حضرت سید الشهدا بودم

 

🌷 استاد حسن رمضانی:

علامه روزی در یکی از مجالس روضه شرکت کرده بودند، شخص حراف و لوده ای که علامه را نمی‌شناخت در حضور ایشان شروع کرد به لودگی کردن و حرف‌های بی ربط زدن؛ و توجه نداشت این آقایی که حضور دارد حضرت علامه طباطبایی است؛ چون علامه، بسیار کم حرف بودند و ظاهر بسیار معمولی و متعارفی داشتند. بعد از آنکه به آن شخص میگویند آقا! حداقل امروز که حضرت علامه طباطبایی حضور دارند مراعات کنید و در محضر ایشان مودب باشید و درست صحبت کنید! او می پرسد: حضرت علامه طباطبایی ایشان هستند؟ میگویند بله بعد آن بنده خدا می گوید: مــن خیال کردم ایشان #مرثیه_خوان است. فکر نمی کردم، ایشان علامه طباطبایی باشند. 
علامه با شنیدن این سخن می‌فرمایند: ای کاش من مرثیه خوان حضرت سید الشهدا بودم. من حاضرم همۀ این سالیانی که مشغول درس و تالیف و فعالیتهای علمی بوده ام بدهم و ثواب یک جلسه مرثیه خوانی ابا عبد الله الحسین را به من بدهند.

 

📚 عرفان علامه طباطبائی، ص۲۶۹
┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄
@jomalat_olama
🙏لطفا برای دوستانتان بفرستید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی